• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Lån med anmärkning

M

Madde

Gäst
Poäng: 0
Jag tror att det är svårt, men kommer du på någon så vill jag gärna också låna där :)

F.ö ett mysterium det där med kreditbetyg. Jag kan tycka att jag har minst lika bra förutsättningar som du, men jag har 24,6 i betyg...

Inkomst 536 000
Överskott av kapital med knapp marginal (28 kr plus)
Kredit 25 000, varav 16 000 utnyttjad
Förfrågningar 0
Anmärkningar 11, senaste fyller ett år i oktober


Ja det är märkligt hur det där funkar...
Har du skuldsaldo?
Jag hade 75% för en månad sen, så fort jag inte hade någon skuld kvar till KFM gick den ner till 13.3
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Bramserud

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 747
Blev medlem
7 Augusti 2017
Meddelanden
1 678
Mottagna reaktioner
838
Poäng
747
Ja det är märkligt hur det där funkar...
Har du skuldsaldo?
Jag hade 75% för en månad sen, så fort jag inte hade någon skuld kvar till KFM gick den ner till 13.3

Nä. Inget aktuellt skuldsaldo, inget historiskt som syns. Nu har det kanske inte så stor betydelse i realiteten om man har 13 eller 25 i kreditbetyg, för du har väl tyvärr inte heller så bra chanser att få låna, men ändå märkligt att mitt är nästan dubbelt så dåligt som ditt.
 

Lize

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 707
En av våra mest kunniga
Blev medlem
30 Januari 2013
Meddelanden
3 140
Mottagna reaktioner
2 523
Poäng
1 707
Nä. Inget aktuellt skuldsaldo, inget historiskt som syns. Nu har det kanske inte så stor betydelse i realiteten om man har 13 eller 25 i kreditbetyg, för du har väl tyvärr inte heller så bra chanser att få låna, men ändå märkligt att mitt är nästan dubbelt så dåligt som ditt.
Kan bero på om man bor i storstad eller landsbygd också. Allt handlar om jämförelsegrupp som man hamnar i.
 
M

Madde

Gäst
Poäng: 0
Nä. Inget aktuellt skuldsaldo, inget historiskt som syns. Nu har det kanske inte så stor betydelse i realiteten om man har 13 eller 25 i kreditbetyg, för du har väl tyvärr inte heller så bra chanser att få låna, men ändå märkligt att mitt är nästan dubbelt så dåligt som ditt.

Haha! Nej det är ju så. Får inget lån ändå
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp